علف تراش

موتورهای مخلوط دو زمانه موتورهای گرماگیر هستند، یعنی موتورهای احتراق داخلی که برای کارکردن موتورهای دو زمانه به هوا و مخلوطی از بنزین و روغن روان کننده خاص نیاز دارند.

فهرست مطالبی که در این مطلب به آن می پردازیم 

  •     1. روغن روان کننده
  •     2. فیلتر هوا
  •     3. شمع
  •     4. سوخت
  •     5. مشکلات و راه حل ها

    1. روغن روان کننده

 

بر خلاف موتورهای 4 زمانه که روغن کاری جداگانه دارند و حاوی روغن در داخل یک سامپ خاص در پایین پاور یونیت هستند (که باید روغن جداگانه اضافه شود و در فواصل زمانی معین جایگزین شود) ، موتورهای 2 زمانه کاملاً بدون روغن هستند. (در واقع، دومی ها کلاه کلاسیک برای معرفی روغن ندارند).

این موتورها برای کارکردن به مخلوطی از بنزین و روغن مخصوص نیاز دارند .
روغن باید مستقیماً همراه با سوخت وارد شود. در این حالت، سوخت عملکردی دوگانه دارد: برای احتراق (به منظور تولید انرژی از طریق چرخش محور موتور) و روغن کاری موتور همراه با روغن مورد استفاده برای تهیه مخلوط.
درصد روغنی که باید با بنزین مخلوط شود ممکن است بر اساس دستورالعمل سازنده یا شدت استفاده از دستگاه متفاوت باشد.

این نوع موتور در مقایسه با موتورهای 4 زمانه دود بیشتری تولید می کند، زیرا هنگام کار کردن، روغن و بنزین را نیز می سوزاند. در نتیجه موتور 4 زمانه آلودگی کمتری دارد و برای کاربر راحت‌تر است که می‌تواند در محیط تمیزتر و با گازهای خروجی کمتر کار کند.
موتور 2 زمانه در دورهای بالاتر و با مراحل احتراق بیشتر نسبت به موتور 4 زمانه کار می کند بنابراین مصرف بالاتری دارد اما بدون شک سه مزیت زیر را دارد:

  • قدرت برتر در مقایسه با موتور 4 زمانه (در همان ظرفیت سیلندر).
  • گشتاور بیشتر در مقایسه با موتور 4 زمانه؛
  • می تواند در هر موقعیتی کار کند؛
  • این موتور از نظر اندازه کوچکتر و بالاتر از همه وزن کمتری در مقایسه با یک موتور 4 زمانه با همان قدرت دارد.

اینها دلایلی است که اغلب تجهیزاتی که برای حمل و نقل توسط کاربر نیاز به ابعاد فشرده دارند، معمولاً با موتورهای مخلوط کننده دو زمانه ساخته می شوند. در واقع، یک موتور 4 زمانه هرگز نمی تواند به اندازه یک موتور 2 زمانه با قدرت مشابه سبک و راحت باشد.
با وجود این، امروزه موتورهای 4 زمانه جدیدی وجود دارند که مزایایی از جمله: امکان کار در هر موقعیتی، کاهش وزن نسبت به مدل های قبلی (تا حدی که برای براش کاتر استفاده می شوند) و مزایای دیگر را ارائه می دهند.
اگرچه این مدل‌ها بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند (مخصوصاً مدل‌های برند هوندا، سازنده مرجع این موتورها)، باید توجه داشت که در مقایسه با مدل‌های قبلی، کمی سنگین‌تر، کمی قدرتمندتر و گشتاور کمتری دارند. 2 سکته مغزی.
بنابراین، به تمام کسانی که به محصولی برای استفاده فشرده (یا حتی حرفه ای) نیاز دارند، موتور 2 زمانه توصیه می شود.

چند نمونه از تجهیزات قابل حمل ساخته شده با موتورهای اختلاط 2 زمانه:

اره برقی با موتور 2 زمانه

به همین دلیل، تمام تجهیزاتی که «روی زمین کار می‌کنند»، یعنی برای کار، هل دادن یا خودکششی، نیازی به بلند کردن دستی از روی زمین نیست، معمولاً دارای موتورهای 4 زمانه هستند.

چند نمونه از تجهیزات قابل حمل ساخته شده با موتور بنزینی 4 زمانه:

  • تراکتورهای چمنی
  • ماشین چمن زن
  • ماشین های چمن زنی
  • برف روب
  • دستگاه خرد کن چوب
  • کامیون های برقی
  • موتوآزاد
  • ژنراتورهای الکتریکی
سر پیستون

با بازگشت به موضوع موتورهای دو زمانه، موضوع اصلی این راهنما، کیفیت روغن ، هم برای ایجاد درصد مخلوط صحیح و هم برای اطمینان از روانکاری کامل موتور و در نتیجه افزایش عمر مفید آن ضروری است، زیرا از آنفولانزا . بهترین روغن امروزی روغن پایه مصنوعی است که کاملا از موتور محافظت می کند و آلودگی کمتری را تضمین می کند . همانطور که از نام آن مشخص است، این نوع روغن دارای جزء مصنوعی بالایی است که کیفیت آن را تعیین می کند: هر چه قسمت مصنوعی بیشتر و کیفیت آن بیشتر باشد، یعنی ظرفیت روانکاری .
، از روغن.

روغن معدنی (که مستقیماً از پالایش نفت به دست می آید)، باید دو برابر مقدار، معمولاً 4٪ یا 5٪، نسبت به روغن مصنوعی (به دست آمده از طریق سنتز شیمیایی روغن)، معمولاً 2٪ یا 3٪ وارد شود.
بهتر است همیشه دستورالعمل‌های ذکر شده در دفترچه راهنمای کاربر دستگاه را دنبال کنید .
به لطف درصد کمتر، نه تنها عملکرد برابر یا برتر ، هم برای موتور و هم از نظر روانکاری تضمین می شود، بلکه به جلوگیری از ایجاد مقیاس نیز کمک می کند.روی پیستون و شمع علاوه بر این، خطر آسیب دیدن قسمت هایی از کاربراتور را کاهش می دهد که به دلیل بقایای کوچک موجود در قوطی های سوخت یا به دلیل مقدار روغن قدیمی که می تواند غشاها را بچسبد و یکی از مینی کانال ها را مسدود کند، گیر می کند. .

 

    2. فیلتر هوا

 

یکی از مهمترین عناصر موتور فیلتر هوا است.
دسترسی و بررسی آسان فیلتر هوا به تعمیر و نگهداری معمولی بسیار ساده نیاز دارد: به سادگی آن را با دمیدن با استفاده از کمپرسور هوا تمیز کنید.

تمیز کردن شمع با برس فلزی

 

    3. شمع

 

شمع باید حداقل سالی یک بار چک شود تا همیشه از حداکثر احتراق اطمینان حاصل شود.
این قطعات بسیار بادوام هستند که نیازی به تعویض زیاد ندارند، اما برای اطمینان از عملکرد صحیح نیاز به بررسی های مکرر دارند.

فاصله بین الکترودهای شمع را بررسی کنید و در صورت لزوم با پیروی از دستورالعمل های موجود در دفترچه راهنمای استفاده و نگهداری آنها را تنظیم کنید .

یک شمع تمیز، احتراق خوب و در نتیجه عملکرد بهینه موتور را نیز تضمین می کند.
برای از بین بردن بقایای روغن و کثیفی از روی صندلی ها، باید از یک جت هوای فشرده و یک پارچه به اندازه کافی قدرتمند استفاده کنید، در حالی که یک برس فلزی ساده برای پیچاندن نخ شمع کافی است.

 

    4. سوخت

قبل از اینکه دستگاه را برای مدت کافی طولانی (بیش از 2 ماه) نگهداری کنید، تمام سوخت را از باک خارج کنید. بنزین تمایل دارد از روغن جدا شود و ویژگی های اصلی خود را از دست بدهد، این امر باعث به خطر افتادن عملکرد موتور تا حدی می شود که باعث تشنج شود . در برخی موارد، حتی کاربراتور ممکن است به شدت آسیب ببیند که نیاز به مداخلات تعمیر و نگهداری گران قیمت داشته باشد .
پس از تخلیه باک، موتور را روشن کنید و بگذارید تا خاموش شود .

 

    5. مشکلات و راه حل ها

مسئله علت راه حل
موتور -شروع دشوار -شروع
نمی شود
موتور در حال کار سوخت در
سیلندر
بدون سوخت
در سیلندر
– گرفتگی فیلتر بنزین – گرفتگی لوله
سوخت – کاربراتور
-تمیز کردن یا تعویض
-تمیز
کردن -با فروشنده تماس بگیرید
سوخت در
سیلندر
بدون سوخت
در سیلندر
کاربراتور برو به نمایندگی
مبدل سوخت مخلوط خیلی غنی -باز کردن دریچه هوا -تمیز کردن
/ تعویض فیلتر هوا
-تنظیم کاربراتور -تماس
با نمایندگی
شمع به سر
سیم شمع
هیچ جرقه ای
در انتهای
سیم شمع وجود ندارد.
-سوئیچ را خاموش کنید
-مشکل برق
شمع موتور هیچ جرقه ای در
دوشاخه وجود ندارد
-فاصله اشتباه بین الکترودهای شمع -پوشش کربنی
-فیلتر
شدن با سوخت
-شمع معیوب
-بر اساس دفترچه راهنما تنظیم کنید -تمیز
یا تعویض کنید -تمیز کنید
یا تعویض
کنید -شمع را تعویض کنید
موتور روشن نمی
شود
مشکل موتور داخلی برو به نمایندگی

احتیاط

توصیه های ذکر شده در این راهنما برای تعمیر و نگهداری موتورهای 2 زمانه، جایگزین کنترل و نگهداری دوره ای معمولی و غیرعادی ارائه شده در دفترچه راهنمای سازنده نمی شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *