مقدمه
چمن زن برقی به عنوان یک راه حل مناسب برای مناطق چمن با وسعت محدود پیشنهاد شده است که خیلی دور از خانه یا در هر صورت از پریز برق قرار ندارند. هزینه آن به طور متوسط کمتر از نسخه با موتور احتراق داخلی است. وزن آن نیز به میزان قابل توجهی کمتر است و فشار دادن آن را آسان تر می کند. برخلاف نسخه بنزینی، به تعمیر و نگهداری بسیار کمتری نیاز دارد زیرا موتور الکتریکی که به آن مجهز شده است نیازی به مداخله ندارد. تعمیر و نگهداری باید به بدنه، چرخ ها، تیغه و اتصال الکتریکی محدود شود. ماشین چمن زن برقی تنها یک عنصر دارد که ممکن است کمتر کاربردی باشد: سیم برق. این قسمت در شرایط خاص در صورت عدم مدیریت صحیح می تواند مانع و یا حتی منبع خطری باشد.
کابل برق
این یک عنصر اساسی در ماشین چمن زنی برقی یا علف تراش است که باید روی آن تمرکز کرد. اگر کابلی که دارید عیوبی مانند پوسته شدن، بریدگی و ساییدگی را نشان میدهد یا پایانههای آن ایراد دارد، باید آن را با یک کابل خاص برای استفاده در فضای باز جایگزین کنید که باید قسمتی مطابق با طول لازم داشته باشد: طول آن تا 20 متر. باید هادی هایی با مقطع حداقل 1.5 میلی متر مربع داشته باشد. تا 50 متر مقطع باید حداقل 2.5 میلی متر مربع باشد. سوکت و دوشاخه باید در کابل تعبیه شده و مجهز به قفل کودک باشد. رنگ باید زرد یا نارنجی باشد تا دید عالی روی سبزه چمن باشد تا باعث سفر نشود و از خطر عبور از روی آن با تیغه های ماشین چمن زنی جلوگیری شود.

اتصال کابل به ماشین چمن زن
هر ماشین چمن زنی برقی مجهز به سیستمی است که از ایجاد کشش خطرناک روی دوشاخه ماشین چمن زنی در حین کار جلوگیری می کند. به طور کلی این سیستم از یک ماده پلاستیکی تشکیل شده است که در جایی که کابل قبل از دوشاخه عبور می کند، باریک می شود. این سیستم (که در برخی از ماشین های چمن زنی متحرک نیز می باشد، زیرا می تواند برای تسهیل کار به سمت راست یا چپ بلغزد) باید همیشه قبل از برش بررسی شود و با دستگاه مخصوص روغن کاری شود . نشیمنگاهی که دوشاخه کابل شل در آن وارد شده است باید با جاروبرقی از باقیمانده علف های خشکی که ممکن است داخل آن نفوذ کرده باشد جدا شود و سپس با پاک کننده تماسی سریع درمان شود .

بدنه ماشین چمن زن
تمیز کردن بدنه ماشین چمن زنی هرگز نباید با یک جت آب یا واشر فشار انجام شود، زیرا موتور الکتریکی در صورت وجود هرگونه نفوذ ممکن است آسیب جدی ببیند و همچنین می تواند یک خطر باشد. استفاده از آب فقط در قسمت زیر بدنه اما بدون اعمال فشار خاصی قابل قبول است. تمیز کردن خارجی باید ابتدا با جاروبرقی انجام شود تا بقایای درشت تر از بین برود و سپس با برس. پایان را می توان با یک پارچه کمی مرطوب انجام داد.

زیر بدنه
تمیز کردن باید بلافاصله پس از یک فعالیت چمن زن انجام شود تا از خشک شدن و سفت شدن زباله ها و هرگونه خاک مرطوب جلوگیری شود. در اینجا هم استفاده از برس توصیه می شود، اما اگر باقیمانده ها مقاوم باشند، می توانیم از برس و آب استفاده کنیم، اما بدون واژگونی ماشین چمن زنی، زیر بدنه به سمت بالا است. همیشه با برس ورودیهای هوا را تمیز میکنید تا بتواند آزادانه گردش کند تا هم تنفس چمن را تسهیل کند و هم از گرم شدن بیش از حد منطقه جلوگیری کند.
اتصال تیغه
هنگام تمیز کردن زیر بدنه، تیغه را نیز تمیز کرده و به دقت بررسی کنید. هر سه تا چهار جلسه برش توصیه می شود آن را جدا کرده و در قسمت بالایی نیز تمیز کنید. تیغه با مسدود کردن آن در زیر بدنه با یک تکه چوب که به صورت عرضی قرار داده شده و با استفاده از آچار (معمولاً عرضه شده) روی مهره که آن را به میل لنگ ثابت می کند، جدا می شود. پس از استخراج، حتی با کمک یک برس فلزی کاملاً تمیز می شود و پس از اسپری روی ضمائم و روی بدنه، دوباره سرهم می شود.

تیز کردن تیغه
اگر در معاینه تیغه مشخص شد که تیغه مات است یا هر گونه بی نظمی دارد، باید مجدداً تیز شود. این شغلی است که در آن داشتن تجربه لازم است، بنابراین به طور کلی توصیه می شود با یک مرکز تخصصی تماس بگیرید. اما در بازار می توان نوعی چرخ مخصوص پیدا کرد که محیط آن مجهز به یک فرورفتگی شکل است که با قرار دادن بر روی تیز کردن، شیب صحیح را دنبال می کند. چرخ سنگ زنی روی مته نصب می شود و چند مرحله بعد از قفل کردن تیغه در یک معاون انجام می شود.
چرخ ها
آنها از جمله اجزایی هستند که در هنگام کار با ماشین چمن زنی برقی بیشترین استرس را متحمل می شوند. بنابراین آنها نیاز به تمیز کردن کامل در پایان جلسه برش دارند. به طور خاص، سیستم تنظیم ارتفاع برش باید کارآمد نگه داشته شود، متشکل از یک مکانیسم اهرمی (متفاوت از مدلی به مدل دیگر) که به تک تک چرخ ها اجازه می دهد در موقعیت های مختلف بالا بروند. برخی از ماشین های چمن زنی سیستم هایی دارند که به هر جفت چرخ اجازه می دهد تا با یک تنظیم بالا بیاید.
بدون دیدگاه