سیم کشی گیر کرده مشکلی است که همه ما هر از گاهی با آن مواجه خواهیم شد. همه چیز آماده است. ماشین چمن زن خارج از سوله است، مخزن پر است و تیغه آن تیز است. اما شما سیم استارت را می کشید و هیچی. این به این معنا نیست که کشیدن سیم چمن زنی شما به سختی انجام می شود – کاملاً گیر کرده است! به من اعتماد کن؛ من اونجا بودم. بنابراین اجازه دهید متداول ترین دلایل گیرکردن طناب کششی را به اشتراک بگذارم و چه کاری می توانید انجام دهید تا ظرف یک ساعت به برش برگردید.
چرا سیم چمن زنی من نمی کشد؟
دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود طناب کششی شما گیر کند. گیر کردن در قسمت عرشه، گیرکردن در موتور یا مشکل در استارت برگشتی می باشد .
نگاهی دقیق تر به اینکه چرا ماشین چمن زنی شما نمی کشد
متوجه خواهید شد که این مشکلات در یک منطقه متمرکز نیستند. بنابراین دانستن اینکه از کجا شروع کنید، شما را از اتلاف وقت برای تعمیر چیزی که ممکن است خراب نشود، نجات می دهد. بیایید به مشکلات و نحوه رسیدگی به آنها نگاه کنیم.
تشخیص جم در عرشه
ابتدا، میخواهید هرگونه مانعی در عرشه ماشین چمنزنی و هر چیزی که ممکن است آسیب دیده یا نابجا باشد را بررسی کنید. با برداشتن شمع از ماشین چمن زنی شروع کنید و آن را از مسیر خارج کنید. حتی اگر ماشین چمن زنی روشن نمی شود، هنوز ممکن است شارژی در شمع وجود داشته باشد که می تواند موتور را روشن کند. بنابراین، بهتر است که ایمن باشید. با جدا شدن دوشاخه، روی ماشین چمن زنی کج کنید تا بتوانید عرشه را بررسی کنید. فقط به یاد داشته باشید که ماشین چمن زنی را به روش صحیح کج کنید .
زباله در عرشه ماشین چمن زنی
به همان اندازه که به نظر می رسد ساده است. ممکن است چیزی در عرشه گیر کرده باشد، به این معنی که تیغه ماشین چمن زنی نمی چرخد . اگر تیغه شما روی میل لنگ پیچ شده باشد و تیغه آن گوه باشد، طناب کشش نمی کشد. چوب، سنگ یا شلنگ باغچه می تواند علت باشد.
سپر آوار در مکان اشتباهی قرار دارد
اگر روزی ماشین چمن زنی خود را به عقب بکشید، سپر زباله که جلوی پرواز علف ها را می گیرد ممکن است به سمت اشتباه باشد. ابتدا بررسی کنید که آیا سپر در داخل است و با تیغه تماس دارد یا خیر. اگر اینطور باشد، میل لنگ و سیم کشش گیر می کند.
یک تیغه خمیده
اگر هیچ جسم خارجی در عرشه یا سپر نابجا وجود نداشته باشد، تیغه می تواند مشکل شما باشد. ابتدا بررسی کنید که تیغه در شرایط خوبی است و به عرشه برخورد نمی کند. یک تیغه ماشین چمن زن خم شده که به عرشه برخورد می کند باید تعویض شود تا استارت کار کند.
روکش فلزی شکسته
بسیاری از ماشین های چمن زنی یک پوشش فلزی در عرشه دارند که به هدایت چمن به سمت چاله کمک می کند. اینها معمولاً از یک فلز بسیار نازک ساخته می شوند که به راحتی می توانند آسیب ببینند یا زنگ بزنند. نگاه کنید تا ببینید آیا کفن شما به تیغه برخورد می کند و از چرخش تیغه جلوگیری می کند. اگر اینطور است، پس باید به ابزار خود برسید.
تشخیص گرفتگی در موتور
یک موتور می تواند به سه طریق مسدود شود و در نتیجه سیم کشی ماشین چمن زنی شما گیر کند. اولی کمبود روغن، دومی روغن بالای پیستون و سومی بخارات سوخت است.
بنابراین برای تشخیص موتور ماشین چمن زنی توقیف شده ، باید آن را آزمایش کنید. قبلاً متوجه شدهاید که موتور ممکن است مسدود شود زیرا سیم کشش گیر کرده است و قسمت بالایی میل لنگ نمیچرخد. در نتیجه، می خواهید انتهای دیگر میل لنگ را آزمایش کنید. با کج کردن درست ماشین چمن زنی شروع کنید و آن را محکم نگه دارید. سپس با یک جفت دستکش تیغه را بگیرید و سعی کنید با دست آن را بچرخانید. اگر موتور گیر کرده باشد یا چرخاندن آن بسیار دشوار باشد، احتمالاً یک موتور توقیف شده دارید.
آیا به دلیل کمبود روغن ضعیف شده است
فقط بررسی سطح روغن روی میله نشان می دهد که ماشین چمن زنی روغن کمی دارد یا خیر . به عنوان مثال، ماشین های چمن زنی می توانند با روغن کم بنشینند و گرفتار شوند. این مشکل بزرگی نیست با این حال، اگر ماشین چمنزنی خود را با روغن کم کار میکردید و در این فرآیند گرفتار میشد، تشنج میتوانست خسارت زیادی به بار آورده باشد. بنابراین، میله اندازه گیری را بیرون بکشید و سطح روغن خود را بررسی کنید.
بررسی قفل هیدرولیکی
قفل هیدرولیکی جایی است که روغن از پایین میل لنگ به بالای پیستون حرکت می کند. این معمولاً به دلیل واژگونی نادرست ماشین چمن زنی و ریختن تصادفی روغن در پیستون ایجاد می شود. علاوه بر این، استفاده بیش از حد روغن باعث میشود که پیستون روغن را وارد سرسیلندر کند. در هر صورت، فشار موتور از حرکت پیستون و چرخش میل لنگ جلوگیری می کند.
برای بررسی قفل هیدرولیکی، با برداشتن شمع و خارج کردن آن از سر راه شروع کنید. سپس، بررسی کنید که آیا روغن ماشین چمن زنی داخل سر سیلندر جایی که شمع را جدا کرده اید، وجود دارد یا خیر. اگر روغن پیدا کردید، احتمالاً یک قفل هیدرولیکی دارید.
قفل شدن بخار زمانی اتفاق می افتد که سوخت تبخیر می شود. به عنوان مثال، اگر شما در گرما در حال چمن زنی هستید و موتور داغ دارید، سوخت می تواند تبخیر شود. همچنین وقتی بنزین تمام می شود و باک سوخت را به طور کامل تخلیه می کنید، ماشین چمن زنی می تواند بخارات سوخت را مکیده و موتور را قفل کند. بهترین راه برای بررسی این موضوع این است که اجازه دهید موتور خنک شود و بررسی کنید که آیا بنزین در باک دارید یا خیر.
تشخیص خرابی استارت
اگر انسداد زیر عرشه را بررسی کرده اید و می توانید تیغه را با دست بچرخانید، اکنون زمان آن رسیده است که استارت عقب نشینی را بررسی کنید. این استارتهای دستی مکانیکی از چندین بخش ساخته شدهاند که همیشه قویترین نیستند و میتوانند به راحتی خراب شوند.
حذف و تشخیص خرابی شمع
با برداشتن شمع از موتور شروع کنید و آن را در یک سمت قرار دهید. سپس، بسته به ماشین چمن زنی خود، یک آچار سوکت یا پیچ گوشتی بردارید و گیره هایی را که استارتر را در جای خود نگه می دارند، بردارید. این می تواند مستقیماً روی موتور یا روی جلد باشد. سپس، اگر متوجه شدید که دسته شما متصل است، طناب استارت را از دسته چمن زن جدا کنید. هنگامی که این کار کامل شد، باید استارت را به طور کامل از ماشین چمن زنی جدا کنید.
با استارت حذف شده، آن را بکشید و مکانیسم را رعایت کنید. ممکن است متوجه شوید که فنر سیم پیچ شکسته شده یا طناب به نحوی گیر کرده است. من پیشنهاد میکنم هنگام تست استارتر محتاط باشید، زیرا آنها تمایل دارند بدون هشدار از هم جدا شوند و فنر خود را باز کنند. از طرف دیگر، اگر دست و پا زدن با استارت به عقب نشینی آن کمک نکند، نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.
چرا ماشین چمن زن تکان نمی خورد
هنگامی که تشخیص دادید چرا رشته ماشین چمن زنی شما کشیده نمی شود، مرحله آخر انجام تعمیر است. مدرناشاپ راهنمای گام به گام خود را گردآوری کرده ام که شما را از طریق تعمیر و چند نکته برای جلوگیری از مشکلات در آینده راهنمایی می کند.
طبق محاسبات من، تشخیص فقط چند دقیقه طول میکشد، بنابراین شما هنوز زمان زیادی برای تعمیر ماشین چمنزنی خود در عرض یک ساعت دارید. پس بیایید شروع کنیم. با هر تعمیر یا بازرسی که شامل تیغه ها می شود، همیشه باید اتصال شمع را جدا کرده و آن را از مسیر خارج کنید. با انجام این کار، می توانید به سمت اصلاح حرکت کنید.
حذف زباله در عرشه
ابتدا ماشین چمن زنی خود را روی مسیر صحیح کج کنید. به یاد داشته باشید، راه اشتباه باعث ایجاد مشکلات می شود. بسته به آنچه در زیر عرشه پیدا می کنید، باید بتوانید آن را با پوشیدن یک جفت دستکش بردارید.
ممکن است متوجه شوید که تکان دادن تیغه به جلو و عقب به بیرون راندن هرگونه مزاحم کمک می کند. اگر چیزی شبیه طناب به دور تیغه و دوک پیچیده شده است، برداشتن تیغه ممکن است سریعترین راه حل باشد.
برداشتن تیغه را با قفل کردن آن در موقعیت خود شروع کنید تا نتواند حرکت کند. من دوست دارم یک برش چوبی 4×2 بگیرم و آن را روی تیغه بچسبانم. این کار را با گرفتن ضامن سوکت و برداشتن پیچ وسط تیغه دنبال کنید. پس از انجام این کار، تیغه باید از ماشین چمن زنی دور شود. در نتیجه می توانید انسداد را برطرف کرده و میل لنگ را آزاد کنید.
ماشین چمن زنی را به حالت عمودی برگردانید و به طناب چمن زنی فشار دهید. شما باید دریابید که طناب اکنون کشیده می شود زیرا مشکل را برطرف کرده اید. در مرحله بعد، ماشین چمن زنی را به عقب برگردانید و تیغه را با استفاده از بند و سوکت تیغه خود دوباره نصب کنید. در نهایت، ماشین چمن زنی را به حالت قائم قرار دهید و شمع را دوباره وصل کنید، و شما آماده هستید.
ابزارهای مورد نیاز برای رفع انسداد
- دستکش
- بریس تیغه
- آچار سوکت
تغییر موقعیت سپر زباله
برای این تعمیر، باید روی ماشین چمن زنی کج کنید تا به پایین عرشه دسترسی پیدا کنید. دستکش های خود را بردارید و ببینید که آیا می توانید از مقداری عضله برای جدا کردن سپر استفاده کنید.
اگر واقعاً گوه ای باشد، پس کمی قدرت بیشتری لازم است. من ترجیح می دهم از یک پتک لاستیکی به جای چکش فلزی استفاده کنم زیرا چکش می تواند سپر را به هم بریزد. با ضربه زدن به هر دو انتهای سپر در جایی که گیر کرده است به جای وسط شروع کنید. من متوجه شدم که اگر وسط سپر را بکوبید، خم می شود، که کار بیشتری ایجاد می کند.
فقط حرکت از این طرف به سمت دیگر را تکرار کنید تا آزاد شود. حالا وقتی طناب استارت را می کشید، نباید قفل شود.
ابزارهای مورد نیاز برای تغییر مکان
- دستکش
- پتک لاستیکی
تعویض تیغه خمیده
ما قبلاً در مورد برداشتن و نصب یک تیغه صحبت کرده ایم، بنابراین تنها چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که این بار یک تیغه جدید نصب خواهید کرد. اما، قبل از نصب تیغه جدید، آسیب دیدگی را بررسی کنید.
تیغه خم شده ممکن است باعث آسیب به عرشه ماشین چمن زنی شود که قبل از نصب تیغه جدید نیاز به تعمیر دارد. فقط مطمئن شوید که هر گونه آسیب به عرشه مانعی ایجاد نمی کند و مشکلی را که به تازگی رفع کرده اید دوباره ایجاد کنید.
ابزار و قطعات مورد نیاز برای تعویض تیغه
- دستکش
- بریس تیغه
- آچار سوکت
- تیغه جدید
تعمیر روکش چمن زن شکسته
تعمیر کفن های شکسته می تواند مشکل باشد مگر اینکه مهارت ها و ابزارهای فلزکاری را داشته باشید. به عنوان مثال، بسیاری از ماشین های چمن زنی کفه هایی در زیر عرشه دارند که روی آنها جوش داده شده و قابل تعویض نیستند. با این حال، اگر یک عرشه بزرگ در تراکتور دارید یا در یک چرخش صفر قرار دارید، ممکن است آن ها پیچ و مهره شده و قابل تعویض باشند. در این مثال، ما با یک کفه جوش داده شده و گیر کردن تیغه مقابله می کنیم.
با کج کردن روی ماشین چمن زنی و برداشتن تیغه شروع کنید. با دسترسی به کفن شکسته، می توانید ارزیابی کنید که چه کاری می توان انجام داد. اگر دست نخورده است، می توانید یک پتک بردارید و سعی کنید آن را به جای خود بکوبید.
اگر تکهای از آن از عرشه آویزان است، باید آن بخش را جدا کنید. من در صورت نیاز برای این کار از اره برقی، برش فلز و آسیاب زاویه ای استفاده می کنم. در پایان، میخواهید مطمئن شوید که باقیمانده کفن به طور ایمن وصل شده و تیغه را مسدود نمیکند.
با برداشتن روکش شکسته و نصب مجدد تیغه، مشکلی برای کشیدن استارت ماشین چمن زنی ندارید.
ابزارهای مورد نیاز برای برداشتن کفن آسیب دیده
- دستکش
- پتک
- دستگاه های برش فلز
- اره برقی
- آسیاب زاویه ای
آزاد کردن قفل هیدرولیک
برای آزاد کردن قفل هیدرولیک، شمع را با آچار شمع یا آچار سوکت شمع جدا کنید. با این کار فشار در سرسیلندر موتور آزاد می شود و شما می توانید استارت را بکشید.
در مرحله بعد، باید روغن را از سر سیلندر موتور خارج کنید. برای انجام این کار، باید استارت را به طور مکرر بکشید. این کار موتور را برگردانده و روغن را از سوراخی که شمع در آن می رود خارج می کند. طناب استارت را بکشید تا چیزی از سوراخ خارج نشود.
قبل از کشیدن طناب، توجه داشته باشید که روغن و سوخت از سوراخ خارج می شوند. تا زمانی که در یک محیط امن باشید این کار خوب است. مراقب باشید کجا فرود می آید و شاید چیزی برای گرفتن آن قرار دهید. من انجام این کار را در زمین چمن توصیه نمی کنم.
سپس یک اسپری استارت موتور را بردارید و آن را مستقیماً از طریق سوراخ شمع به داخل موتور اسپری کنید. این به راه اندازی موتور کمک می کند. پس از انجام این کار، می توانید شمع را دوباره نصب کنید و به استارت فشار دهید. ممکن است چند کشش طول بکشد زیرا سر دارای باقیمانده روغن در داخل خواهد بود.
اگر در راه اندازی موتور مشکل دارید، مقداری اسپری استارت بیشتری به آن اضافه کنید. هنگامی که ماشین چمن زنی را روشن کردید، اجازه دهید موتور برای مدتی کار کند تا روغن سرسیلندر بسوزد. در نهایت سطح روغن خود را بررسی کرده و به آن اضافه کنید.
ابزارهای مورد نیاز برای آزاد کردن قفل هیدرولیک
- آچار دوشاخه / سوکت دوشاخه
- اسپری استارت موتور
- روغن موتور
آزاد کردن موتور توقیف شده به دلیل کمبود روغن
با پر کردن روغن با پر کردن روغن از طریق پرکننده روغن یا میکس شروع کنید. سپس با یک جفت دستکش تیغه را به جلو و عقب تکان دهید. حرکت به آرامی شروع به کار کردن روغن روی پیستون می کند. ابتدا سفت می شود اما به تدریج شل می شود.
اگر مشکل دارید، می توانید شمع را بردارید و یک روان کننده به سرسیلندر اسپری کنید. بگذارید کمی بماند، سپس دوباره تیغه را تکان دهید.
هنگامی که موتور را آزاد کردید، باید یک استارت موتور را به سر سیلندر اسپری کنید و شمع را نصب کنید. طبق تجربه من، یک ماشین چمن زنی که مدتی با روغن کم نشسته است را می توان با استفاده از این روش آزاد کرد.
اگر متوجه شدید که علیرغم تلاش شما، پیستون شل نمی شود، ممکن است به دلیل گرم شدن بیش از حد ماشین چمن زنی ، پیستون شکسته شود .
ابزارهای مورد نیاز برای آزاد کردن موتور توقیف شده
- آچار دوشاخه / سوکت دوشاخه
- اسپری استارت موتور
- روغن موتور
آزاد کردن قفل بخار
باید اجازه دهید سوخت خنک شود تا قفل بخار سوخت آزاد شود. ممکن است تعجب کنید که سوخت می تواند در سیستم سوخت بجوشد و تبدیل به بخار شود. هنگامی که سوخت کمی در باک باقی می ماند، حجم کم سوخت می تواند خیلی سریع گرم شود.
برای آزاد کردن قفل، موتور باید خنک شود تا سوخت دوباره به حالت مایع تبدیل شود. ماشین چمن زنی را در سایه قرار دهید و اجازه دهید موتور خنک شود. اگر یک دمنده برگ دارید، می توانید برای کمک به این فرآیند به ماشین چمن زنی یک انفجار بدهید.
هنگامی که ماشین چمن زنی خنک شد، می توانید مخزن سوخت را پر کنید و ماشین چمن زنی را دوباره راه اندازی کنید. اما بسته به آب و هوای شما، ماشین چمن زنی ممکن است به سرعت گرم شود و دوباره بخار شود.
پس چه کاری می توانید انجام دهید؟ خوب، اگر از تثبیت کننده سوخت استفاده کنید، نقطه جوش سوخت را افزایش خواهید داد. این بدان معناست که ممکن است چند درجه تحمل بیشتری داشته باشید و بتوانید برای مدت طولانی تری برش دهید.
از طرف دیگر، سعی کنید چمن را در قسمت خنکتری از روز برش دهید یا چمنزنی خود را به بخشهایی تقسیم کنید. به عنوان مثال، نیمی از چمن را ببرید و سپس یک ساعت استراحت کنید. سپس، هنگامی که ماشین چمن زنی خنک شد، می توانید نیمه دیگر چمن را کامل کنید.
نکاتی که باید رعایت کنید
- از تثبیت کننده سوخت استفاده کنید
- برش در قسمت خنک تر از روز
- یک مخزن سوخت کامل نگه دارید
- چمن زنی را به بخش هایی تقسیم کنید
جایگزینی استارت عقب
اگر تا به حال طناب را در استارتر عوض کرده باشید، قدردان خواهید بود که چقدر می تواند خسته کننده باشد، به خصوص اگر فنر بیرون بیاید. این اولین باری نیست که استارتر عقبنشینی به دیوار پرتاب میشود. حالا استارت شکسته را نباید با طناب قطع شده اشتباه گرفت. یک طناب قطع شده مانع از چرخش استارت نمی شود. فقط یک طناب کار وجود ندارد.
بنابراین، استارت را با جدا کردن مستقیم از موتور یا محفظه موتور چمن زنی از ماشین چمن زنی جدا کنید. همچنین، در صورت وجود هر گونه اتصال به دسته ماشین چمن زنی را جدا کنید.
اگر پیچ و تاب یا گره ای در طناب پیدا کردید که مانع عبور طناب از دهانه محفظه استارت می شود، مشکل خود را پیدا کرده اید. با باز کردن یا باز کردن طناب، باید بتوانید آن را به درستی دراز و جمع کنید. علاوه بر این، می توانید سنگ یا مانع دیگری را در مکانیسم پیدا کنید که به سادگی نیاز به برداشتن دارد. اگر اینطور است، می توانید ادامه دهید و استارت را دوباره نصب کنید.
متأسفانه، اگر چیزی شکسته یا شکسته است، باید استارت را با یک واحد جدید جایگزین کنید. قرار گرفتن در معرض سوخت و روغن باعث می شود طناب به مرور زمان شکننده شده و پاره شود.
بدون دیدگاه