اغلب صاحبان یک اره برقی جدید نگران این می شوند که غرور و شادی جدیدشان نشت روغن نوار و زنجیر است، زیرا زیر اره ای که در آن ذخیره شده است، حوضچه ای از روغن می بینند.
در همه موارد به جز موارد بسیار استثنایی هیچ مشکلی در اره برقی وجود ندارد و چیزی که به نظر می رسد نشت روغن باشد، روغنی است که از زنجیر در حین چرخش با سرعت بالا پاشیده شده و از بدنه اره و نوار راهنما خارج می شود.
برای درک بهتر آنچه در حال رخ دادن است، داشتن اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد سیستم روغن مفید است.
روغن میله و زنجیر در مخزن روغن ذخیره می شود که در آن دریچه ای تعبیه شده است که اجازه می دهد هوا در هنگام پمپاژ روغن به داخل کشیده شود. این دریچه یا هواکش که معمولاً به آنها گفته می شود عملکردی یک طرفه دارد که فشار کمی مثبت را در مخزن روغن حفظ می کند. این امر تحویل روغن به میله و زنجیر را به محض شروع چرخش زنجیر به دور میله تضمین می کند و در نتیجه سایش را کاهش می دهد.
اره های برقی را نباید با مخزن روغن و سوخت پر نگهداری کرد. سطح سوخت و روغن فقط باید قبل از استفاده پر شود. این امر خطر نشت سوخت و روغن کهنه را به دلیل تغییرات دما کاهش می دهد.
هنگامی که زنجیر میچرخد، پمپ روغن یک جریان ثابت روغن (از 8 تا 50 میلیلیتر در دقیقه بسته به مدل) را به شیار میله راهنما میرساند که سپس توسط زنجیر به اطراف میله راهنما منتقل میشود. هنگامی که زنجیر از اطراف دماغه میله راهنما عبور می کند، مقداری روغن به شکل اسپری ریز از زنجیر پرتاب می شود. به همین ترتیب هنگامی که زنجیر از اطراف چرخدنده زیر پوشش کلاچ عبور میکند، مقداری روغن از زنجیر چرخان بر روی بدنه اره پرتاب میشود که به دلایل ساختاری دارای فرورفتگیهای زیادی است که مقداری از روغن را حفظ میکند.
هر بار که یک اره برقی جدید یا بسیار تمیز بدون برش اجرا می شود، روغن را در اطراف نوار راهنما، زنجیر و بدنه اره به شکل یک مه ریز پخش می کند. هنگامی که اره متوقف می شود، روغن به آرامی شروع به تشکیل قطرات بزرگتر می کند که طی یک دوره چند ساعته به سمت پایین ترین قسمت اره حرکت می کند – معمولاً زیر چرخ دنده و سپس روی سطح زیر می چکد.
هنگامی که از اره برقی استفاده می شود، بیشتر روغن توسط چوب و خاک اره تولید شده توسط زنجیر جذب می شود، بنابراین مقدار کمی از آن به سطح زیر اره چکه می کند.
بنابراین اگر نگران نشت روغن اره برقی خود هستید مراحل زیر را باید انجام دهید.
مشخص کنید که سیستم روغن کار می کند و روغن را به میله و زنجیر با استفاده از روشی که در دفترچه راهنمای اپراتور توضیح داده شده تحویل می دهد.
میله و زنجیر را بردارید و تمام باقیمانده روغن را از روی بدنه اره پاک کنید و به قسمت زیرین و هر فرورفتگی در ریختهگری/قالبکاری که میتواند روغن را در خود نگه دارد، توجه کنید.
یک ورق مقوا را زیر اره قرار دهید و اجازه دهید به مدت یک ساعت دست نخورده بماند.
به آرامی اره را به طرفین بغلتانید و به مقوای زیر اره نگاه کنید تا ببینید آیا باقی مانده روغن وجود دارد یا خیر – چند لکه رنگ شده روغن روی مقوا طبیعی است، اما هر گونه روغن نشان دهنده دلیلی برای بررسی بیشتر است که با تکرار این کار شروع شود. تست.
عکس های زیر برای تاکید و کمک به توضیح تصویری موضوع قرار داده شده است.
1. باقی مانده روغن معمولی 24 ساعت پس از کار با دستگاه .
2. روغن هنوز 48 ساعت پس از آخرین اجرا روی نوار راهنما وجود دارد. همچنین در داخل شیار میله راهنما روغن وجود دارد که به تدریج به سمت پایین به سطح زیر اره می رود.
3. روغن پس از 10 دقیقه کار در داخل درپوش کلاچ جمع شده است.
4. روغن می تواند در مناطقی که با فلش های زرد نشان داده شده اند جمع شود. روغن انباشته شده در طول نگهداری به سطح زیر اره می چکد.
بدون دیدگاه